Thailand Chiang Mai - Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van gonnyensuus - WaarBenJij.nu Thailand Chiang Mai - Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van gonnyensuus - WaarBenJij.nu

Thailand Chiang Mai - Laos

Door: Gonny en Suus

05 Juni 2007 | Laos, Vientiane

Sabadi People,

Hier het eerste bericht vanuit LAOS!!! Yep, we zijn in Laos terrechtgekomen. De planning van ons is geweldig! 1 dag voordat ons visum van Thailand verliep hebben we besloten om s een kijkje te nemen in Laos en het bevalt prima hier!

De laatste update was vanuit Chiang Mai. In Chiang Mai heeft iedereen een cursus gevolgt. John en Tom (2 jongens die een tijd met ons mee hebben gereisd) hebben een cursus Thai Boxing gevolgt, Suus heeft Thaise spreek lessen gevolgt en ik heb een Thaise kookcurus gedaan. Verder ben ik 3 dagen de jungle in gegaan en heb overnacht bij mensen die in de bergen wonen. Best lekker, op wat hout slapen onder een muffe stoffe deken! De jungle toer was echt vet! Ik heb daar ook nog olifant gereden en bamboo geraft. Bamboo raften is best leuk, vooral als ze de raft losmaken tijdens de rit zodat je nog maar een paar palen over hebt en dus zeiken nat wordt.

In Chiang Mai heb ik ook mijn verjaardag gevierd en ze hebben er een super dag voor mij van gemaakt met heel veel leuke cadeautjes en vol gekkigheid! En... ze hebben een geweldige verjaardagstaart gebakken! . Savonds zijn we lekker weze stappen in Town.

Na Chiang Mai hebben Suus, John en ik de bus gepakt naar Laos. Na 5 uur in de minibus zijn we bij de Mekong River uitgekomen waar ons visa in orde werd gemaakt. We hebben de grens overgestoken in een longtailboot! Dat is eens een andere manier om een land binnen te komen dan met het vliegtuig. Vanuit dat plaatsje hebben we de slow boat gepakt over de Mekong rivier naar Luang Prabang. De rit duurde 2 dagen op een bootje met houten bankjes en te weinig zitruimte voor iedereen. De 1e dag was zeer gezellie met veel bier en whiskey, een echte partyboot! ’ S nachts overnacht in een dorpje dat electriciteit had van 6 tot 11 uur savonds! De volgende dag weer de boot gepakt en deze boot was nog kleiner voor hetzelfde aantal mensen! Wij moesten achter bij de motor zitten tussen de bagage en dat was echt geen pretje! Je kon elkaar auwelijks verstaan door het geronk van de moter. Suus was er niet lekker aan die dag en toen we savonds aankwamen in de stad voelde ze zich heel erg ziek. We hebben haar koorts opgemeten en dat was 38 graden. Meteen een tuk tuk gepakt naar het ziekenhuis. De tuk tuk reed over landweggetjes met alleen maar stenen en geiten en ging over een houten brug dat echt op instorten stond. We hadden geen idee waar we zouden eindigen maar in de middle of nowhere stond een luxe stenen ziekenhuis. Daar meteen een zuster erbij gehaald en Suus op een ziekenhuisbed neer gelegd. De koorts was al 39 graden geworden binnen een half uur! Suus heeft meteen anti-koorts injectie gekregen en ze hebben een malaria test gedaan. Verder moest ze voor 5 uur aan het infuus wegens uitdroging. De malaria test was gelukkig negatief en de koorts zakte beetje bij beetje. We hebben een zak vol medicijnen mee gekregen. Het ging daarna elke dag ietsje beter en toen ze fit genoeg was zijn we verder gereisd.

We hebben vanuit die plaats een bus gepakt naar Vang Vien, 1 van de bekenste backpacker plaatsjes van Laos. De busreis was absurd, we hadden een kamikaze chauffuer die het nodig vond om door de bochten en langs ravijnen te crossen op 1000 meter hoogte!
In Vang Vien hebben we een schakel scooter gehuurd en lekker de hele dag rondgescheurd. We hebben allerlei modderige zijpaadjes genomen en zijn op de mooiste plekjes uitgekomen. We kwamen bij de tubing rivier en hebben hier een tube (rubbere opblaasband) gehuurd en lekker de rivier afgebobberd. Het scooter rijden is zo heerlijk! Als je een riviertje tegenkomt neem je ff een lekkere duik en kacheld dan weer verder. De natuur is hier prachtig, alles groen en overal bergen met gigantische rotsen die uitsteken! De locals zwaaien allemaal naar je en soms moet je ff stoppen met de scooter omdat er koeien, geiten of varkens over de weg lopen.

Verder hebben we een hele dag tubing gedaan. Dat is zoooo gaaf! Je wordt afgezet aan de rivier met zo’n rubbere opblaasbare band en gaat de hele rivier af met een biertje in de hand zonder ook maar wat te doen. Heerlijk ronddobberen op de stroming. Langs de kant van de rivier heb je overal barretjes op die helemaal gemaakt zijn van hout. Daar heb je ook swings/schommels waar je aan kan hangen en daarna kun je je lekker in de rivier laten vallen. Om de 50 meter heb je zo’n barretje. We waren met een groep van 12 man en en het heeft heeel lang geduurd voordat we 200 meter verder de rivier af waren hihi PROOST!!! Je bent de hele dag wat aan het klote met de rest en het is echt super. Als je een barretje tegenkomt waar je wilt stoppen gooien de mensen van de bar touwen of bamboe stokken in het water waar je je aan moet vastpakken en dan sleuren ze je naar de kant. Soms kom je met teveel man tegelijk aan en dan springen de mensen van de bar in het water om je alsnog op te pikken. Op het einde van de dag ben je natuurlijk kei aangeschoten, zeg maar gerust ZAT! De trip op de rivier alleen zou rond de 3 uur duren en wij hebben met onze kroegentocht op het water er 7 uur over gedaan. Moet kunnen he!

Hierna zijn we naar Viantienne gegaan, de hoofdstad van Laos. Een leuk weetje over Laos is dat ze hier een ontzettende tolerante, feestende overheid hebben die het nodig vind om alle kroegen te sluiten tussen half 12 en 12 uur savonds!!! AARGHH! In Viantienne hebben we een beetje rondgeslenterd en wat gewinkeld. Verder we zijn naar de Laose Arc le Triompf geweest.

Vandaag gaan we weer verder reizen richting zuiden. We houden jullie zo snel mogelijk weer op de hoogte.

Een hele dikke knuffel vanuit Laos, Suus en Gonny

En nog heeeeeel erg bedankt voor de extra fotoruimte, des te meer pictures kunnen we showen! JOEHOE!!

O ja, onze thaise telefoon nummers werken hier niet in Laos. Misschien een handig weetje.

xxx

• 05 Juni 2007 - 06:43

Ilse En Marius:

Wow, wat hebben jullie toch alweer allemaal meegemaakt in zo'n korte tijd. Je beleeft daar mee als hier, dat is 1 ding dat zeker is. Het klinkt allemaal geweldig in ieder geval!!!!! Meiden, nog veel plezier de komende tijd en houd ons op de hoogte van jullie prachtige verhalen!!!!!
    Dikke kus Ilse en Marius

• 05 Juni 2007 - 15:40

joooooow ladys,

vette verhalen weer. heb zeer geboeid zitten lezen zeg. echt gaaf hoe jullie alles mooi aan elkaar breien. en maar niet te spreken over de foto's. ja die spreken voor zich. krijg steeds meer kriebels om de vlieger in te stappen.

nog veel plezier daar in Laos en andere landen waar jullie ook nog heen gaan. We lezen het wel weer!!

mzlss

• 05 Juni 2007 - 15:41

O,ja
    Als wij aankomen doen we jouw verjaardag nog eens dunnetjes over he Gon. haha.
    maken er een mooi feestje van.

• 05 Juni 2007 - 16:50

O,ja
    Als wij aankomen doen we jouw verjaardag nog eens dunnetjes over he Gon. haha.
    maken er een mooi feestje van.

• 05 Juni 2007 - 19:49

Deb:

Ohh vet man! Ik wil ook die tocht doen op die rivier, klinkt aantrekkelijk haha, om de 100 meter een bar, mm, kan bijna niet beter!
    Jaja, in februari is het voor mij zover! 10 maanden naar zuid afrika, heb al de kriebels, veel informatie opzoeken enzo en dan ga ik mijn grote zus nadoen! Wie had dat gedacht!
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad gon! Tijd gaat wel snel he, jullie zijn alweer een tijdje weg!
    Ben blij als je weer terug bent gon! Heb je zoveeeeel te vertellen hihi!
    Veel plezier nog in laos!
    xxx Debbie!

• 06 Juni 2007 - 08:29

Marky:

Hoi Suus, sabai dee reu? Nog steeds een dolle boel daar in Thailand. Ik wens jullie nog heel veel "Fun"! laew phob gan mai.. Groetjes, en een dikke knuffel, Mark

• 06 Juni 2007 - 19:18

Mam:

hoi suzan en gonny
    gelukkig ben je nu weer beter suzan en zo te zien is het bier ook weer lekker.
    wat hebben jullie weer een lol zeg geweldig.
    zo heerlijk dobberen op de rivier dat wil ik ook wel.o ja de foto's zijn weer harstikken leuk.
    tot de volgende keer.
    groetjes en heeeeeel veeeeeel kusjes van mam en pap.ik kan het niet laten om te zeggen ,zijn jullie wel voorzichtig.

• 06 Juni 2007 - 21:14

Tanja Ramon Indy:

Hey hallo meiden.
    Enne hoe gaat het daarachter?
    Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin he zo te zien op de foto"s
    Echt tegek zeg.
    Ja voor ons schiet het nu ook op,nog 5 en halve week en dan komen wij ook aan in thailand.
    Hey maar wij wensen jullie nog een hele mooie vakantie geniet er maar lekker van en dan zien wij jullie misschien nog wel over 5 en halve week dat zou wel leuk zijn half bree in thailand tegek zeg.
    Heel veel groetjes en maak er iets moois van tot in thailand doei.
    Tanja Ramon en Indy.

• 06 Juni 2007 - 23:46

De Bos-party-san :

fijn weer wat van jullie te lezen en te zien, jammer dat je 'n paar dagen hebt moeten missen Suusje, maar jij bent 'n taaie (waaraan je niet dood gaat, maakt je alleen maar sterker)je zult de schade vast en zeker weer inhalen.
    xxx

• 07 Juni 2007 - 00:01

De Bos-party-san:

nog ff 'n oproep aan de bezoekers van deze syte:
    geef ONZE meiden foto's!!!!!!!!!!!!
    't is heel eenvoudig en kost slechts 7euro50
    ga naar: "Extra foto- en videoruimte" in de linker zijbalk en volg de gegevens op
    't is echt gemakkelijk, zelfs mij is 't gelukt, en dat wil wat zeggen!!!!!!

• 08 Juni 2007 - 07:50

Mariëlle:

Ha lieve feest dames!

Jullie mogen het gerust weten: Ik ben best wel een beetje jaloers als ik jullie verhalen weer lees en de foto's zie...Wauw, inderdaad Ilse en Maurice, de dames maken daar 100x meer dingen op een dag mee, dan wij in een week! Het is jullie van harte gegund! Ik ben blij te zien dat jullie zo'n lol hebben en ga vooral zo door! En Suuske, niet meer ziek worden he! Dat mag niet van mij; Dat is zelfs verboden!

Groetjes en heel veel liefs van Mariëlle

• 08 Juni 2007 - 09:53

Roy:

Hallo Dames!!!

Juliie hebben weer heel wat meegemaakt, geweldig om te lezen!
    Wat is het leven hier toch saai als ik dat zo allemaal lees!
    Gon, morgen festje, kom je ook? ;-)

Veel plezier nog en tot snel!

Gr. Roy

• 09 Juni 2007 - 10:36

Linsey:

Laos, dat die ik altijd bij de boontjes! hihi, weet ik ook meteen waar dat spul vandaan komt.

Wil je die kookles ook aan mij geven als je terug bent? Lijkt me super.

Heel veel plezier nog dames, maar dat lukt wel aardig zo te zien!

Dikke kus Lins

• 09 Juni 2007 - 21:18

Ivon En Veronique:

Hey Pretletters,

Wat een vette foto's zeg. Geweldig!
    Suzan-ass niet meer ziek worden he. En heb je al wat opnamens gemaakt voor onze film? Wij wel, Hihihi. Megjes nog heel veel plezier daar, pas goed op jullie zelf en op elkaar.

Veel liefs en we miss you

Ivon-ass en Vero-ass

• 13 Juni 2007 - 12:03

Cindy Janssen:

he suus
    hoe issie???
    steef mist je en ik ook natuurlijk
    have fun
    denk niet te veel aan ms
    xxx cindy

• 13 Juni 2007 - 13:03

Stephan:

Goed te horen dat je een rustig en kalm bestaan hebt in Thailand, je moet vast het bruisende en enerverende Microsoft Contact center leven missen. hehe. Mooie fotoos, ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt in ZO Azie

Groet en veel liefs

Stephan

• 13 Juni 2007 - 13:18

Stephan:

Groet en veel liefs

Stephan

• 14 Juni 2007 - 10:45

Fiet:

Dames, wij waren toch wel weer eens benieuwd naar jullie Tour de Thailand en omstreken.
    Zo te zien aan de foto's en te lezen in jullie verslag gaat het jullie goed. Ga zo door en blijf genieten.
    Suzan laat mam en pap niet zo schrikken door ziek te worden.
    Groeten Jeu en Fiet

• 14 Juni 2007 - 10:51

Sorella:

Stephan is oud, hij vervalt in herhaling :P

Hoi meis! Fijn om van je te horen, en dat het wat beter met je gaat. Ik kijk er naar uit om je lieve snoet weer over mijn monitor te kunnen zien :) O neeeeeeee Steef yat mijn portomoneeeeeeeeeeeee...................

• 14 Juni 2007 - 14:14

Josien:

Nou dames zo te zien hebben jullie er nog steeds zin in.Lijkt me ook geweldig om al die dingen eens te zien maar die afstand he.
    Gonny aan de Thaise kookpot en Vincent tzt maar laten smullen.
    Toch gaat de tijd al weer snel en zullen de volgende vakantiegangers jullie komen vergezellen(water loopt ze al in de mond)staan te popelen om te kunnen vliegen heb ik begrepen uit de verhalen.
    Maar ja het is ook niet niks he.Hier bevinden we ons ook regelmatig in het regenwoud.We krijgen dan alle zegen van boven incl.de foto's die er gemaakt worden en het heen en weer gedonder.
    Meiden toi,toi en nog veel plezier.
    Josien en John.

• 18 Juni 2007 - 22:53

Kim Uit Meijel:

Hey Suzan wat een vakantie echt super gaaf. Ik moet nog 8 maanden wachten dan,ga ik weer naar Brazilie haha. Meiden maakt er wat leuks van en, past goed op jullie zelf. Groetjes van Toos en Theo.

• 19 Juni 2007 - 17:43

Janneke:

He Gonny,

Wat een waanzinnige dingen maak je toch allemaal weer mee!!! En ik maar werken en iedere dag aan Prullientje uitleggen dat het allemaal nog goed met jou komt?!?! Ik zal haar morgen de groeten van je doen want je krijgt ze wel van haar.
    Geniet er nog van!!

Liefs Janneke

• 19 Juni 2007 - 21:59

Fer:

Hey dames.
    Nog steeds alles naar wens? Ik denk t wel! Ik wil ook mee tuben. Lekker niets doen, biertje erbij en toch vooruit komen. Veel plezier nog!

• 22 Juni 2007 - 22:04

Edduy @Maastricht:

heyzz Suus,

Edduy weer hier (die van Jessica, je moeder was laatst bij ons en ze vertelde dat je meerdere ed's kent. Dus ik hoop dat je in de gaten heb dat edduy @ maastricht de eddy van jessica is. haha)

alweer hele mooie fotos!!!!!!!!!!!
    Ik hoop echt zoiets na te kunne doen, maar eerst geld verdienen. ;)
    Ondertusse probeer ik straks te wonen in Maastricht, dus als je terug bent en je bent in de buurt, laat het me dan weten!!!!!!

Groetjes Eddy :) :) :)

• 27 Juni 2007 - 18:15

Mam:

hoi suzan en gonny
    waar zijn jullie nu,al een hele niets meer van jullie gehoord.
    jammer dat je mobieltje het daar niet doet,anders had ik je allang een smsje gestuurd.hopelijk is alles oke,en hebben jullie het nog steeds harstikken leuk.
    laat nog eens wat van je horen.
    groetjes en heeeeel veeeeel kusjes van mam en pap.
    zijn jullie voorzichtig.mis je

• 29 Juni 2007 - 08:47

Luusje Oet Bree:

Heej muts.
    Wat ein geweldig moeije foto's en volges mich heb ge vuul plezeer doa!. Mam is de daag al aan ut aaftelle desse truuk kums. Maar ze heet neet zoe vuul zorg euver dich as den toen Paul weg waas. Suzan nag vuul plezeer en weej huure ut wal weer van dich. Ik géf pap en mam ôk dien mail adres den kinne die kieke was se oetspoëks doa in thailand en laos. Blief met dien vingers van die broene menkes aaf he die zien der heej zat!!!(hahaha)
    lucienne en pieter eefke daan en bram.

• 01 Juli 2007 - 09:01

De Bos-party-san:

Hoy, Susan, hallo Gonny
    't is alweer bijna 'n maand geleden dat we van jullie laatste verslag konden genieten.
    Beleven jullie niet zo veel meer?
    Of wachten jullie op de "nakomers", bedenk in dat geval wel: de thuis blijvers zijn ook in jullie avonturen geintresseert!
    Dus meiden, spring op dat toetsenbord en schrijf,schrijf,schrijf.
    Enne,
    ik kon 't niet laten, wil FOTO'S zien drom heb ik d'r weer 100 gegeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps
    Suusje je weet wie ik ben, hou 't nog ff voor je(haha),
    kus,knuffel,,,,,,